maandag 2 januari 2012

De start

Zo, eindelijk. Na twee jaar voorbereiding en anderhalve dag rondhangen op het Brooklands museum voor de technische keuring, de document controle en de briefing, staan we eindelijk aan de start. De auto's staan op de parkeerplaats van het House of Lords in startnummer volgorde en de buik is volgegeten in de Red Lions club. Nog een uur en we gaan - eindelijk - van start.

Niets gemerkt van oud-en-nieuw, lekker vroeg naar bed en door alles heen geslapen. Wel een beetje gek, ik heb geen enkel besef dat het 1 januari 2012 is. En blijkbaar ben ik niet de enige rallyrijden die dat heeft; niemand doet enige moeite om elkaar gelukkig nieuwjaar te wensen, we hebben wel wat beters te doen. Een gelukkige reis naar Kaapstad bijvoorbeeld.

Echt gespannen ben ik niet meer. Ik heb de route-boeken gezien, ik heb de uitleg begrepen en ben ervaren genoeg om alle soorten route-opdrachten snel te begrijpen. Wel leuk om de paniek in de ogen van de beginnende navigatoren te zien toen het tijdregistratie-systeem wat onhandig werd uitgelegd.

Vanavond lekker een klein rallietje rijden in Kent; een tweetal rally-proeven op afgesloten wegen en een kaartleestraject. Niks ingewikkelds, hooguit wat seconden winnen of verliezen (maar de weg naar Kaapstad is nog lang). Wel leuk! Vervolgens met de ferry naar Frankrijk, een klein proefje in Noord-Frankrijk en dan kilometers vreten op weg naar Beaune. Vanacht geen slaap, maar dat moeten we in Beaune maar weer inhalen.

1 opmerking: