maandag 2 januari 2012

De eerste dagen

Dat was fun; een klein rallietje in het zuiden van Engeland. Hoge snelheden en veel modder. Renger moest even wennen aan de auto, maar al snel begon het te lopen. De tijden waren niet te halen, maar daar heeft iedereen last van en daardoor moest de snelheid lekker omhoog. We zijn niet tot het uiterste gegaan, het gaat nu nog om minuten en seconden, maar uiteindelijk zal het om uren of zelfs dagen gaan. We hebben op safe gespeeld, je wilt niet - zoals de Triumph 2500TC - er al in Engeland uitliggen.

Wel was het veel wachten: wachten bij de start, wachten bij de tijdcontroles, wachten bij de ferry. Blijkbaar moest er nog wat tijd opgevuld worden tussen de start en het tijdstip van de ferry (midden in de nacht, lekker goedkoop). Op de boot een uurtje geslapen, dat leek even genoeg, maar als snel bleek dat tijdens de eerste twee uur snelweg door Frankrijk mijn ogen dicht begonnen te vallen. Een modderig proefje met een 'slippery downhill section' zoals dat in het Engels heet, maakte veel goed.

Daarna honderden kilometers over de peage door Frankrijk op weg naar Beaune; een unieke ervaring met Renger als navigator en ik achter het stuur. Muziekje erbij en lekker toeren met cruise-control (onze 'klassieker' heeft electrische ramen, airco, cruise-control en iPod). Zo, en nu wat slaap inhalen!

Ah, voor ik het vergeet; we hebben een Yellow-Brick aan boord, een GPS tracking device. Dit apparaatje geeft elk uur onze positie door. Op de website van de organisatie kun je een kaart vinden waarop aangegeven waar we zijn!
 

7 opmerkingen:

  1. Jullie zijn super onderweg. Ik probeer het 'Yellow-Brick' zo goed mogelijk te volgen.

    Veel succes met de volgende etappes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Whoe, ik kan nu ook berichtjes plaatsen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Veel geluk Pim en Renger.Puck en Jan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Opa, volgende keer kan ik wel met jou mee! Ik heb vandaag m'n theorie examen gehaald. haha

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hi Pim & Renger, zet hem op!

    Gr.

    Dennis Agterberg
    Optiver

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Veel succes en pijnloze km gewenst.

    grt

    Wim & Ralph

    BeantwoordenVerwijderen