zondag 4 december 2011

De proefrit

In mijn meer dan10-jarige carrière in de historische rally sport heb ik ongeveer één wedstrijd-kilometer achter het stuur gezeten. Op zich niet verwonderlijk want mijn talenten als navigator overstijgen duidelijk mijn talenten als bestuurder. En waarom zou ik sturen als er al zoveel stuurmanskunst in de auto aanwezig is?

Voor ons Afrika avontuur leek het me toch wel verstandig om de auto eens wat beter te leren kennen en ditmaal niet als rijdend navigatie-kantoor, maar op de bestuurdersstoel. Tijd voor een proefrit.

Tevens een goede gelegenheid om de onboard camera eens te testen en om de volgende generatie rally-navigatoren op te leiden.  Samen met aankomend talent en dochter Mara heb ik de Veluwe onveilig gemaakt. Zoals in het filmpje te zien is hebben we ons als echte Colin McCrae's gedragen; piepende banden, krijsende remmen en hoge snelheden (grapje).

Wat een auto! Het stuurt en remt wat zwaarder dan mijn (ook al niet meer zo nieuwe) Volvo, de versnellingsbak was wat wennen, maar de stoelen zitten prima, de besturing is perfect, het zicht is goed en het extra vermogen (ten opzichte van mijn Volvo) is fantastisch. Druk bij 3000 toeren het gaspedaal in en je wordt ingehaald door je eigen stoel!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten