zaterdag 24 december 2011

De dag dat ik oud werd

Het is officieel; ik ben een oude man - sinds vandaag!

Natuurlijk wilde ik voor de rally mijn ogen en contactenlenzen laten controleren en tijdens de controle bleek dat mijn lenzen na zes jaar trouwe dienst aan vervanging toe waren. Ook bleek dat mijn ene oog weer beter was geworden en mijn andere ook weer slechter; het verschil wordt nu wel bizar groot.

Beide ogen zijn individueel met de juiste lens nog prima in staat om de kleinste lettertjes te lezen, maar gecombineerd gaat het - door het grote verschil - niet meer werken (technische details kunnen met mijn opticiën besproken worden). Om mijn hersenen nog enige rust te geven, heb ik bewust voor mijn rechter oog een lens die niet helemaal de goede sterkte heeft. Merk je niks van, alleen met lezen; dus heb ik vandaag het advies van mijn opticiën opgevolgd ... ik heb een leesbril gekocht!

Het is officieel; twee oude mannen op weg naar Kaapstad!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten